Logo

De kracht van mensen
Een maatwerk oplossing voor uw logistiek

IT

Om optimaal te kunnen werken is juiste informatie essentieel. Wilt u weten wanneer een chauffeur arriveert of door wie een zending in ontvangst is genomen? Met onze innovatieve oplossingen voorzien wij u van de gewenste informatie.

Online portal

Onze zelf ontwikkelde online portal geeft u volledige controle over uw zendingen. Via een beveiligde inlogomgeving kunt u eenvoudig uw orders beheren, de status van zendingen volgen en heeft u inzicht in de volledige orderhistorie. Al uw standaard gegevens en voorwaarden stellen wij van tevoren in, zodat u direct aan de slag kunt.

Wij verbeteren onze online portal continu, zodat u altijd werkt met de meest gebruiksvriendelijke en efficiënte applicatie. Dit geldt voor het toevoegen en het inzien van orders, maar ook voor het volgen van zendingen (track & trace). Dankzij onze continue verbeteringen kunt u uw zendingen steeds eenvoudiger beheren. Er zijn meer maatwerk oplossingen, mogelijkheden en informatie. Zo kunt u:

Ga naar online portal

Track & trace

In de online portal kunt u uw zendingen volgen van afhaling tot aflevering. De status van uw zendingen wordt continu bijgewerkt. Onze chauffeurs beschikken allemaal over een tablet en iedere wijziging in status wordt automatisch verwerkt in de online portal.

Er wordt onderscheid gemaakt tussen de volgende statusmeldingen: aangemaakt, opgehaald, aanwezig op depot, afgeleverd en gefactureerd. Indien gewenst kunt u ook de afhaal- en aflevergegevens inzien en weet u wie, wanneer heeft getekend voor afgifte of ontvangst.

IT-koppelingen

Ook is het mogelijk om een realtime koppeling te maken met uw ordersysteem. Dit maakt het doorzetten van zendingen minder foutgevoelig en het kan u tijd besparen. Afhankelijk van het aantal zendingen en de frequentie bieden wij u verschillende oplossingen.

Electronic Data Interchange

Electronic Data Interchange (EDI) is het elektronisch uitwisselen van gegevens tussen verschillende systemen. Indien gewenst kan Schotpoort Connect een EDI-koppeling met uw systemen realiseren. Met deze real-time gegevensuitwisseling beschikt u altijd over de meest actuele informatie. Zeker bij grote aantallen zendingen bespaart u hiermee veel tijd. Uw medewerkers hoeven de zendingen namelijk niet meer handmatig in te voeren. Alle relevante gegevens komen automatisch in ons Transport Management Systeem.

Ook heeft uw organisatie dankzij de EDI-koppeling real-time inzicht in (o.a.):

EDI is van grote toegevoegde waarde om processen te vergemakkelijken en fouten te minimaliseren. We kunnen hiermee snel en efficiënt uw transport en logistiek verzorgen. Voordelen EDI:

Barcode scanning

Indien mogelijk hanteert Schotpoort Connect in alle processen barcodescanning. Dit minimaliseert fouten en maakt informatie real-time beschikbaar. In onze online portal of via EDI heeft u altijd real-time inzicht in alle data. Hiermee vereenvoudigen we het logistieke proces voor onze opdrachtgevers.

Kennismaken?

Bent u benieuwd naar onze mogelijkheden om veilig zendingsgegevens uit te wisselen? Heeft u specifieke wensen ten aanzien van de informatievoorziening? Laat het ons weten, wij gaan graag in gesprek om hier invulling aan te geven.

Footer graphic

© 2024 Schotpoort Connect. Alle rechten voorbehouden.